خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/28 - 13:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی‌جهان آبادی با اشاره به سفر امیرعبداللهیان به عربستان:

احیای روابط تهران-ریاض مانع نفوذ آمریکا در منطقه می‌شود/ ضرورت توسعه همکاری‌های امنیتی و اقتصادی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ایران و عربستان دو کشور مهم آسیایی و اسلامی هستند، گفت: احیای روابط تهران و ریاض، نفوذ آمریکا و دیگر قدرت های بیگانه در منطقه را محدود و سیاست ایران هراسی غرب را خنثی می‌کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان، گفت: احیای روابط تهران و ریاض به عنوان بخشی از فعالیت های دیپلماسی کشورمان طی سالهای اخیر و احیای سیاست آسیامحوری بشمار می رود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: اگر سیاست خارجی ایران را بررسی کنیم، عضویت در سازمان همکاری های شانگهای، بهبود روابط با تاجیکستان و ترکمنستان، تنش زدایی در روابط با عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس بخشی از اقدامات ارزشمند دستگاه دیپلماسی کشورمان محسوب می شود.



وی ادامه داد: ایران و عربستان دو کشور مهم آسیایی و اسلامی هستند و احیای روابط تهران و ریاض، نفوذ آمریکا و دیگر قدرت های بیگانه در منطقه را محدود می کند و سیاست ایران هراسی غرب را خنثی می کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سفر اخیر امیرعبداللهیان به عربستان، تاریخی و ارزشمند بوده و زمینه سفر سران دو کشور را فراهم می کند و کمک خواهد کرد که رابطه دو کشور بهبود یافته و اختلافات مرتفع شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تهران و ریاض می توانند در رابطه با مناسبات اقتصادی، همکاری های امنیتی، مسائل زیست محیطی خلیج فارس، گردشگری و حج، مسائل جهان اسلام و خاورمیانه و غیره همکاری های دوجانبه داشته باشند، تصریح کرد: در گفتگوهای مسئولان دو کشور موضوعات یاد شده مرور شده و به نظر می رسد سعودی‌ها نگاهشان نسبت به ایران و واقعیت های منطقه نزدیک تر شده و مشاهده می شود که بعد از خروج آمریکا از افغانستان، در سیاست خارجی آنها نسبت به کشورهای آسیایی تجدید نظر صورت گرفته است./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 366920
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار